31 mars 2012

"Det är utsidan som räknas"

Det här kan vara den mest underliga artikel jag någonsin har gjort, men vi kör på. Jag vet inte om detta är viktigt att poängtera, men jag är heterosexuell så mina åsikter kanske inte riktigt är så värdefulla när det kommer till att bedöma Allsvenskans snyggaste spelare.

Jag har kollat igenom alla Allsvenska spelares foton på Svenskfotboll.se, så därför är det egentligen "Snyggast spelarfoto i Allsvenskan" (undantaget vinnaren), men det låter inte riktigt lika bra som "Allsvenskans snyggaste spelare". Dessvärre finns det ingen spelare som når upp till Borriello, utan Allsvenskan är rätt svag även ur ett snygghetsperspektiv.

Femma



Du är ju så nära, Gzim Istrefi! Hade vi bara räknat ena ansiktshalvan hade du kanske till och med vunnit, men det du gör med ditt öga förstör verkligen helhetsbilden.

Fyra



Jonas Sandqvist balanserar på gränsen mellan vad som är okej och vad som är lite sliskigt. Han känns dock tillräckligt söt för att han inte ska hamna i "the big no-no"-facket.

Trea



Finnen som gör att vi inte kommer sakna Mattias Jonson det här året - Joona Toivio. Behöver grövre skägg och grövre ögonbryn för att hamna i Mellbergspannet.

Tvåa



Marcos Gondra Krug. Vi vet knappt något om honom eftersom han lirat ungefär korpfotboll i Spanien, men det ser väldigt bra ut iallafall.

Etta

Var given fram tills för några dagar sedan, då han bestämde sig för att lånas ut till från Kalmar FF till Umeå. För helvete, Hampus Bohman!

/JH
https://twitter.com/#!/jonas_hansson

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag arbetar på Goviral, ett företag som jobbar med distribution av video-content online.

    Just nu gör vi en kampanj för KIA Cup för amatörer i Göteborg med en rolig kampanjfilm: http://www.5x5m.com/lp/14393/main.html

    Jag undrar om det skulle vara intressant för er med ett samarbete med oss för denna kampanj och publicera videon och info om cupen på Dethandlaromfotboll.

    Hör isf gärna av er så kan jag berätta mer om kampanjen och ersättning vi kan erbjuda.

    Christian.peck( @ )goviral.com

    SvaraRadera