03 februari 2010

Varför har ingen...

Danny for England! Bild: Guardian

... uppmärksammat Danny Butterfield en dag som denna?

Grimsbyfostrade Butterfield är primärt högerback, men kan spela på de flesta positioner i laget. Nu när Crystal Palace sitter på en riktigt tunn trupp är Butterfield en väldigt nyttig spelare att ha att slänga in där det blir hål. I gårdagens FA-cupmatch mot Wolves spelade han på i anfallet, och trots att han bara gjort ett mål de senaste fem säsongerna tackade för förtroendet genom att göra ett perfekt hat-trick på sex minuter och 48 sekunder; ett med högern, ett med vänstern och ett med huvudet. Skåda spektaklet här. Det är klubbens snabbaste hat-trick genom tiderna, det tidigare rekordet hade Dougie Freeman på dryga 11 minuter.

Jag pratade om Crystal Palace alla problem så sent som bara för en vecka sedan, men i och med det här avancemanget i FA-cupen kanske det blåser lite lugnare stormar kring Selhurst Park de kommande veckorna?

Mycket England på bloggen nu som sagt, men jag ska försöka komma med något smaskigt om Tyskland så fort jag kryar på mig från en extrem förkylning. Jag avslutar med en Warnockcitat:

"There's excitement here. We're going back to basics. No prima donnas, none of the stories you see on the front pages these days … this is the real football."

/JH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar